The Shape of the Audience
Sæsonforsøg for 20/21 bærer titlen "The Shape of the Audience" og er anden del af en større udforskning af publikums rolle i teatret. Forsødet ledes af Lotte Faarup, kunstneriske leder af Forsøgsstationen. Derudover deltager Katrien van der Velden (danser), Antoinette Helbing (danser), Øyvind Kirchhoff (fotograf, koordination af frivillige) og Helle Lyshøj (videodokumentarist).
THE WAKE OF SLEEP
THE WAKE OF SLEEP er et forsøg der bygger på flere års udforskning i en kollektiv ramme, som naturlig fortsættelse af tidligere forsøg (A land where no dragons hide) samt bogudgivelsen "Another Hole" fra 2019. Forsøget ledes af Sara Gebran (VZ/DK) og Rebecka Stillman (SE), i samarbejde med Maria Stiernborg, Olivia Riviera (DK/SE), Karis Zidore (SE).
Tele(intimacy)
Forsøget "tele(intimacy)" ledes af Dorte Bjerre Jensen og er en undersøgelse der tog sin begyndelse under COVID-19 lockdown, hvor 4 kvinder på hver sin side af kloden, satte sig for at udforske hvordan det er muligt at skabe et virtuelt, kunstnerisk kollaborativt rum. Og finde ud af hvilke former for nærvær og intimitet dette format udfolder.
”No”-Biting the Hand that Feeds You
Forsøget "”No”-Biting the Hand that Feeds You" er en undersøgelse ledet af Jon Hoff som sammen med to andre dansere vil udforske NEJ som fænomen. Forsøget foregår i november 2020.
Body of Sand
Forsøget "Body of Sand" undersøger spørgsmålet "Hvad er det koreografiske potentiale for samspil mellem krop, bevægelse og sand?". Forsøget ledes af Koreograf Tora Balslev. Derudover deltager Antoinette Helbing, Betina Birkjær, Katrine Johansen og Jens Juul.
Somewhere, some time
"Somewhere, some time" er ledet af Karin Bergman, og er et ambitiøst flerårigt projekt med flere lag. Dels udvikling af et format for dans kaldet 'long durational dance' for 5 dansere, og sideløbende udvikling af en danseteknik på baggrund af denne kunstneriske praksis.
Stemmer fra Enghave Plads
Anna Kruse vil med forsøget "Stemmer på Enghave Plads" undersøge hvordan man kan transformere interviews til poetisk materiale til fortolkning gennem sang. Er det muligt at udvikle en egentlig metode?
The Laughing Game
Forsøget "The Laughing Game" ved Antoinette Helbing tager udgangspunkt i latteren som fænomen. Hun anvender allerede genereret materiale fra research herom i en udforskning af hvordan latterens mange værensformer kan formidles gennem en danser i en solo.
GESTURES
Forsøget GESTURES ved Ellen Kilsgaard er en undersøgelse af geologiske processer i dans og musik og afvikles i sæson 19/20
Stilhed, Pause, Efterklang
Sæsonforsøg 2020 initieres af skabelsen af 3 lydværker som behandles i tre delforsøg "Stilhed – lyden af forventning", "Pause – resonans i det private rum" og "Efterklang – det som blev tilbage". Forsøgene ledes af Øyvind Kirchhoff og Lotte Faarup og udvikles sammen med komponist Peter Bruun og dirigent Erik Jakobsson og er inspireret af arbejdet med ”Lyden af Publikum” og en generel interesse i at arbejde med publikumsrelationer i en kunstnerisk kontekst.
The circular self
Forsøget "The Circular Self" ledes af koreograf Sara Gebran og undersøger hvordan koncepter som intimitet og inddragelse (inclusion) kan etableres på scenen. Det er en viderebearbejdning af koncepter og praksisformer i hendes bog "ANOTHER HOLE" (2019).
Skuespillerens vibrationer
Forsøget ”Skuespillerens vibrationer ” bygger videre på Det Olske Orkesters seneste forsøg ”Skuespilleren som shaman” om transformation og nærvær. I dette forsøg udfordres skuespillerens krop og stemme og vaner i ekstrem grad, for at kunne forstærke vibrationerne fra spillerne så de vil kunne forplante sig i publikum på en altomsluttende måde. Det foregår som en ugentlig undersøgelse i efterår/vinter 2019
The Foxcave
Forsøget "The Foxcave Development Project" undersøger immersive theatre genren og forsøger at svare på spørgsmålet om hvordan man fortæller en sanselig historie som omslutter sit publikum i interaktion, sansning og narrativ. Forsøget foregår i efteråret 2019 og er ledet af Svend E. Kristensen.
Nayika, the heroine
Forsøget "Nayika, the heroine (woman in different stage of love)" er en undersøgelse af kvindelige karakterer i traditionel indisk dans eksemplificeret i 'Nayiakas' og deres relevans i en vestlig scenekunstnerisk kontekst. Forsøget er ledet af danser og skuespiller Simona Zanini og i øvrigt medvirker danser og koreograf Divya Chandran.
Selvet
Forsøget "Selvet" undersøger selvet som fysisk tilstand eller udgangspunkt og hvad dette fokus gør for performer, beskuer, udtryk og bevægelseskvalitet. Forsøget foregår i april 2019 og ledes af mimer Linn Sandegård. Øvrige deltagere er performer og musiker Kirstine Lindemann, mimer og skuespiller Glenn Ziqver Xavier samt instruktør og skuespiller Louise Skaaning.
To Those Who Wait
Declan Whitaker leder forsøget "To Those Who Wait" som undersøger hvordan værk længde og publikumsengagement interagerer i en tid hvor vi er under stort pres med konstant adgang til stimulerende materiale på diverse platforme.
STRIKT
Forsøget "STRIKT - hvordan påvirker frygten dit liv og hvor stor en risiko er du villig til at tage?" af My Lindblad Szlavik, Stands&Dans, undersøger frygten som fænomen.
Teach Each Other Lab
Forsøget "Teach Each Other Lab" inviterer en bred skare af mennesker til at deltage i to dages laboratorie, hvor deltagerne udforsker og deler med hinanden hvad de hver især 'mestrer' udfra et grundsyn om at alle mestrer deres egen praksis og har viden som kan deles og give nye perspektiver til gruppen.
Hvad er et forsøg?
Hvad er et forsøg? – skabelse af en arbejdsdemonstration om praksisbaseret kunstnerisk forskning: forsøgsteamet vil udvikle en arbejdsdemonstration, der synliggør, hvordan begrænsninger, fysiske benspænd og obstruktioner kan frisætte og skabe nye muligheder for skuespillerens og dukkespillerens arbejde og udtryk. Arbejdsdemonstrationen er en kunstnerisk og pædagogisk form, der vægter formidling og læring. Publikum kommer om bag scenetæppet og drages ind i det skabende rum. Forsøget ledes af Lotte Faarup og Øyvind Kirchhoff.
På Randen Af En Krise
Forsøget "På randen af en krise" ledes af Christian Rossil - Departementet. Det er en undersøgelse af nye tilgange til økonomien. Kan og vil vi tænke de finansielle strukturer på en anden måde? Forsøget foregår i november måned 2018 på Forsøgsstationen og har desuden residency i Århus i 2019.
Gnisten i det Blå hav
Forsøget med titlen "Gnisten i det Blå hav" er det første af 3 planlagte undersøgelser med den overordnede arbejdstitel “Træningens Alkymi”. Forsøgene ledes af Jonas de Neergaard.
A land where no dragons hide
Forsøget "A land where no dragons hide" er en undersøgelse af en performance som udfordrer det private og det offentlige, en søgen efter at skabe nye forbindelser mellem performer og publikum. Forsøget ledes af koreograf Sara Gebran.
Skuespilleren som Shaman
Det Olske Orkester begyndte i august 2017 et 3 år langt forskningsprojekt på Forsøgsstationen, der skal undersøge og udvikle et teatralsk formsprog, der bygger på en kombination af poetisk fortælling og ekspressionistisk fysisk teater. I sæson 18/19 arbejdes med "Skuespilleren som Shaman".
Den Blå Time
Forsøg ledet af Birgitte Lundtoft med formålet at undersøge hvilken påvirkning har lys og mørke har på os (som mennesker, performere og publikummer) - og hvordan kan vi forstærke sansningen af skiftende tilstande i den blå time gennem forskellige materialiteter, berøring og bevægelse.
DANS DANS DANS
Forsøget er tænkt som et forum hvor selvstændige dansekunstnere mødes, træner og undersøger sammen. Formatet er udviklet af Ellen Kilsgaard gennem tidligere forsøgsarbejde.
Fra Studie til Studio
Forsøget "Fra Studie til Studio" er ledet af skuespiller Andreas Lyon og har til formål at undersøge behovet for ikke-kommersiel undervisning - kan der skabes et privat rum uden kommercielt pres hvor kunsteren kan føle sig fri til at udvikle sig.
Perception i mødet mellem mennesker
Perception i mødet mellem mennesker - En performativ undersøgelse af tildækning i det sociale rum. Forsøget undersøger mødet mellem mennesker med fokus på synlighed og usynlighed samt udfordringer i kropslig kommunikation. Forsøget er skabt i forbindelse med BA i Teater- og Performancestudier på Københavns Universitet, og ledes af Katrine Bøtker og Freja Forsman og forløber i efterår 2018
Marathon
Forsøget Marathon undersøger kollektiv hukommelse, hukommelsestab og forvrængning af narrativ i den tid, vi lever i lige nu. En tid hvor vi er fyldt med information, vi ikke ved hvordan vi skal navigere i, hvor vi ofte kun kender til en brøkdel af en historie, og hvor kildekritik og fakta ofte er svært at holde fast i. Forsøget er ledet af Sophie Grodin, med performance kollektivet JAMS.
Speech(less)
Forsøget Speech(less) udforsker modersmål, rytme, bevægelse og betydning gennem en kropslig oversættelse af det talte ord. Forsøget ledes af koreograf Annika Kompart og forløber i september 2018.
Den største drøm
I august-september 2018 afholder Teater Borderline forsøget DEN STØRSTE DRØM. De vil undersøge hvordan forholdet mellem realplans-fortællerammen og eventyr-planet vægtes i forestillingen ’Den største drøm’ i forhold til tekst/sprog, lyd og scenografiske genstande for målgruppen 9-12 år?
Young Nature Wild
Hvordan oplever man bedst scenekunst? Og hvilken viden er med til at fremme oplevelsen? Det vil Nordic Performance Art gerne undersøge.
Tesen er, at jo mere man inddrager det unge publikum, og jo mere de undersøger det samme tema og afprøver de samme arbejdsmetoder, som de professionelle kunstnere udtrykker på scenen i forestillingen Nature Wild, jo mere interessant, spændende og vedkommende synes de, at forestillingen er.
Med kroppen på opdagelse
Unge (som voksne) ser ofte resultatorienteret på, hvad dans og koreografi er. Vi ønsker at tage det
undersøgende i dansens arbejdsproces alvorligt og fremstille det med en værdi i sig selv.
The night (2)
This research is born out of a previous “forsøg”, where we explored different ways of preparing participants for dreaming and sleeping together and collective dreaming.
Breath
Forsøget "BREATH" er ledet af Kirstine Lindemann er en musikdramatisk undersøgelse af åndedrættet som et musikalsk instrument og dramatisk udtryksmiddel. Kan åndedrættet lave musik? Kan åndedrættets gestik formidle følelser og handlinger? - Og hvad kan den oplevelse gøre ved beskueren?
Slowing down
Stands & Dans - som jo tilbyder danseteknik mandag aften her på stationen - er nu på banen med deres første forsøg som medlemmer. Forsøget er ledet at koreograf My Lindblad og intentionen med forsøget er at "skabe en ”tidslomme”, hvor alt kan få lov til at gå lidt langsommere, og hvor det handler om tilstedeværelse og nærvær. Det ønskes at udfordre tilskueren men også udøveren i hvor lang tid og hvor langsomt noget kan få lov at udfolde sig og hvad der sker med vores indre tempo og vejrtrækning når vi er ved at miste opfattelsen af tid.
Daily dance – an embodied think tank
Medlemsforsøg ledet af Ellen Kilsgaard, som vil komme til at køre som et kontinuerligt undersøgelsesrum. Forsøget er en gen-aktivering af et forsøgsarbejde i årene 2012 til 2014, hvor en gruppe dansere arbejdede en gang om ugen på kontinuerlig basis her på Forsøgsstationen.
Tredje Story Play forsøg
I forsøget fortsættes undersøgelsen af om Story Play-modellen er et meningfuldt udgangspunkt for udvikling af fortællinger med kunstnerisk potentiale i grupper bestående af børn, unge, voksne og ældre. Det er Jesper la Cour Andersen fra Det Fortællende Teater der er leder af forsøget som foregår i perioden november 2017 til februar 2018.
Shakespeare på to sprog
Rikke Liljenberg har i dette efterår valgt at intensivere og fokusere sine søndags-labs med Shakespeare i form af et medlemsforsøg med en fast gruppe af skuespillere.
Fokus i forsøget er at undersøge, om der er noget at vinde ved at arbejde med den originale engelske tekst først, for dernæst at arbejde med samme tekst i dansk oversættelse.
Mødet mellem den poetiske fortælling og det ekspressionistiske fysiske teater
Det Olske Orkester begyndte i august 2017 et 3 år langt forskningsprojekt på Forsøgsstationen, der skal undersøge og udvikle et teatralsk formsprog, der bygger på en kombination af poetisk fortælling og ekspressionistisk fysisk teater.
Aftryk efter kroppen i bevægelse
Medlemsforsøg "Aftryk efter kroppen i bevægelse" - under ledelse af Katrine Stewart. Undersøgelse af hvilket grafisk formsprog den autonome krop skaber i mødet med papiret. Forsøget foregår i november 2017.
Fair Phone
Forsøget ledes af Tora Balslev og forløber i oktober - december 2017. Gennem en sanselig udfoldelse af en smartphone undersøges om det er muligt at skabe fornemmelse af objektet som et konkret udgangspunkt, et landskab som måske kan bruges til at finde fodfæste og retning, når vi til daglig skal navigere i cyperspace.
Slag
Slag: Manipulation af krop via video - et forsøg af Helene Kvint m. fl.
Hovedforsøg Den scenografiske skuespiller
Forsøget kører i uge 43, 2017 - og er et samarbejde mellem Den Danske Scenekunstskole og forsøgsstationen under ledelse af Charlotte Munksø, Rolf Søborg Hansen og Øyvind Kirchhoff. Det er sidste del af forsøget Skuespilleren og Ubermarionetten.
Sandy Island
Forsøget er en fri undersøgelse inden for en emnebaseret ramme. Vi vil afprøve den immersive teaterform i praksis og få erfaringer med publikumsinddragelse med henblik på at udvikle et koncept, som på sigt skal indtage en gammel flysimulatorbygning i Dragør og behandle en række konspirationsteorier i forskellige arkitektonisk udfærdigede rum på en engagerende og poetisk måde. Forsøget foregår mellem den 9. og 18. maj på Forsøgsstationen.
TOTAL!DANS!
Forsøgene udspringer af et tilbagevendende arbejde med TOTAL!DANS! et interaktivt koreografiske format for børn i 1.-3. klasse. Ellen Kilsgaard startede dette arbejde på Forsøgsstationen i 2013 og har siden arbejdet 2-3 uger hvert år med projektet.
Løgnens kraft
TeaterRICH har gennem en konkret historie undersøgt hvordan løgnen kan skabe en anden virkelighed - en ny normalitet.
Cell – Polyipia
Research residency in April 2017. During the residency, we will explore how physical states and visuals can illustrate the inter-relation between inner and outer worlds. Oliver Sacks work in general and more specifically his book 'Hallucinations' inspires both the visual and the choreographic elements.
The core
I dette forsøg undersøger vi konceptet ’grænser’. Vi vil tage udgangspunkt i vores cirkus speciale – partner akrobatik- og undersøge grænserne vi møder her. De fysiske begrænsninger vi møder, frygten vi konfronteres med og hvordan dette kan påvirke publikum og os selv.
Mørke
Forsøget ledes af Julie Kunz og undersøger det grundlæggende spørgsmål: "Kan vi lære at acceptere mørket som en del af vores væsen og på den måde opnå et mere nuanceret og betryggende forhold til verden og os selv?"
Hovedforsøg Lyden af publikum
"Lyden af publikum" er et forsøgsprojekt, der sætter fokus på publikums lydelige identitet i teatret, inspireret af Vsevolod Meyerholds lydstudier af publikum og udviklet af professionelle teaterfolk og musikere i samarbejde med 50 beboere fra bydelen Vesterbro i København
Forsøg VISUEL VILDSKAB
En undersøgelse af stilskift og live-projektioner af objekter på scenen.
Vi vil gerne udvikle på en Stilistisk Kakofoni for det sceniske udtryk i en evt. kommende børneforestilling "Slut Starut". Stilen i forestillingen skal være en blanding af objektteater, interaktiv videoinstallation og komisk performance. Undersøgelsen og udviklingen af forestillingens kunstneriske udtryk, sker i et samarbejde mellem scenograf/videokunster Sissel Romme Christensen og Idémager/performer Tea Rønne.
Birth/Breath
BIRTH/BREATH er et performativt forsøg, hvor vejrtrækningen som bevidst refleks skal skabe grundlag for, at undersøge potentialet for et fællesskab på scenen. Et sanseligt rum, hvor performance, lyd, røg og lys bliver genstand for undersøgelse af temaet vejrtrækning, som allestedsnærværende livsvilkår.
Embodied immediacy
Kan særlige tilgange til Spoken Dance afdække nye måder at forløse kropsligt funderet og usigelig oplevelse, historie, identitet på? Forsøget vil udforske forskellige tilgange til poesi/tekst og improvisationsbaseret dans/performance og udgør en begyndelse for at etablere arbejdsfællesskaber ud i verden via 'low tech' formater.
V Figurines del 3
Udgangspunktet for forsøget V Figurines, ledet af koreograf Julie Schmidt Andreasen, er en lyst til at arbejde med et kvindeensemble og udforske, hvilke kvaliteter der ligger i det. Del tre af en undersøgelse der begyndte i 2015.
The Night
Gruppen hello!earth igangsatte dette projekt i 2015 og havde sin første forsøgsrunde på Forsøgsstationen i april 2016. Projektet nu tilbage på Forsøgsstationen med en afsluttende deling af søvn/drømme forskningen den 14. - 15. oktober 2016.
Hovedforsøg Dødens Æstetik
Hovedforsøget denne sæson afvikles som et vidensdelingsseminar mellem 5 skuespillere og 5 marionetspillere i arbejde med og undersøgelse af skuespillerens og marionetteatrets sceniske udtryk og sammensmeltning af begge til et nyt scenisk udtryk.
“Skuespilleren og über-marionetten”
Det er en undersøgelse af skuespillerens og marionetteatrets sceniske udtryk og sammensmeltning af begge former til et nyt scenisk udtryk.
Cigar bums næse
Cigar bums næse er arbejdstitlen på et forsøgsprojekt, der arbejder med det musikalske papirteater. Forsøget har en varighed på 4 uger mellem den 26. september til den 4. november.
The Race to Zero
Kristian Husted har siden 2014 arbejdet med projekt "The Race to Zero". Den tredje forsøgsperiode på Forsøgsstationen løber af stablen d. 1. til 5. oktober 2016. Projektet er overordnet et forsøg på at tilegne sig et scenesprog om de finansielle markeder.
Lydbilleder
Lydbilleder er en undersøgelse af lydlige fortælleformer på scenen.
Hvordan kan vi - med afsæt i Jón Kalman Stefánssons romanunivers - intensivere de lydlige fortælleformer på scenen?
Manual for skuespilleren
Formålet med arbejdet på Forsøgsstationen er, at opnå større klarhed og præcision i formuleringerne i bogen, så den kan anvendes frit af så mange som muligt.
The Moon Illusion
Der blev i perioden den 2.-13. marts 2015 afholdt forsøget ”The Moon Illusion” af Rapid Eye. Forsøget gik ud på at undersøge optiske illusioner i forhold til lysprojektioner
Jeg vågnede til lyden af dryppende vand
Performer, Naja Lee Jensen, performer, Emelie Trossö, og scenograf, Hanna Reidmar, står for et forsøg ”Jeg vågnede til lyden af dryppende vand” i marts 2015 på Forsøgsstationen.
De skriver følgende om forsøget:
”Vi vil undersøge, med en non-verbal og intuitionsbåren arbejdsmetode, om det er muligt at skabe en søvnparalyse i et fysisk rum gennem brugen af kunstneriske virkemidler."
The Race to Zero
Kristian Husted stod i december-måned 2014 for forsøget, "The Race to Zero", der handler om finanssektorens brug af aktierobotter.
Albert på hovedet
Kine Marie Hansen og Johannes Starke står i januar 2015 for forsøget, "Albert på hovedet". Her gør de brug af Albert Einsteins tanker og ideer som et kunstnerisk materiale. Forsøget indgår i et kommende nycirkus projekt.
Publikum og sangere – samspil og sammensmeltning
En instruktør og fire sangere undersøger alle de forskellige elementer, der kunne gemme sig i "sammenspillet".
EARTH YEAR
Earth Year 2016 - Ligger der en bestemt opfattelse af tid i det europæiske drama, en kronologisk tidsopfattelse, som underbygger og afspejler de økonomiske forestillinger om vækst, fremskridt og identitet?
Kvarterløft
Med udgangspunkt i byfornyelsen af Vesterbro undersøges begrebet fornyelse i forhold til by, hjem og identitet. Forsøget laves af Teater 1760. Det ledes af Ida Kenskov.
V Figurines
Hvad deler kvinder, og på hvilke måder kan vi styrke og forstå os selv og hinanden på?
Hvilke øvelser i empati findes der gennem vejrtrækning, kontakt, lyd og bevægelse?
DAILY DANCE
En ugentlig træningsgruppe og kropslig tænketank. Udvikling af sanselig dansepraksis.
Forsøg udført af Ellen Kilsgaard, Anu Rajala-Erkut, Birgitte Lundtoft og Rosa Isaldur.
QUIET
En undersøgelse af en scenekunstnerisk introvert udtryksform.
Forsøg udført af instruktør Nina Kareis, komponist/teatermager Pete Livingstone og scenograf Julie Forchhammer, Livingstones Kabinet.
“Hjem” af Boaz Barkan og Seimi Nørregaard
Forsøg "Hjem" af Boaz Barkan og Seimi Nørregaard
Livingstones Kabinet “Random Performance Game”
Livingstones Kabinet "R.P.G" (Random Performance Game).
Bacchanter XO
I 1996 spillede tre skuespillere og fysiske performere sammen i Anne-Lise Gabolds forestilling ”Bakkantinderne” af Euripides.
I august 2015 stod Angelina Watson sammen med de to andre skuespillere for forsøget ”Bacchanter XO”.
Forsøget var en undersøgelse af, om mange års arbejde med Suzuki-metoden og Nadine Georges stemmetræning er lagret i den fysiske hukommelse.
lystest
Lys
“Story Play”
Forsøget "Story Play" handler om udvikling af mundtlige fortællinger som scenekunstneriske udtryk i en ikke-konkurrerende kontekst.
“Second Skin Experiment”
Forsøget "Second Skin Experiment" tager udgangspunkt i idéen om dukken som en anden hud
Splastic
SPLASTIC er en undersøgelse af bevidsthed og bevægelse med udgangspunkt i spasticitet.
Hovedforsøg: Fysisk træning
Hvad skal der til for at give performerens fysiske træning en kunstnerisk dimension?
om at samle // teater bloom
Fænomenet "at samle" var ikke blot genstandsfelt for Teater Blooms undersøgelse, men også et dogme for forsøget. Det blev gennemgående for proces, form og indhold i et forsøg på at forstå en samlers tankegang.
HVAD KAN JEG BLIVE? // FORUMTEATRET PRISME
SPLEJSNING AF FORUMTEATER OG SPILDESIGN
ByeBye Baby // Teater Signatur
Teater Signatur er rykket ind på Forsøgsstationen med forsøget "ByeBye Baby. Forsøget tager udgangspunkt i temaet: ’at miste’.
Story Play // jesper la cour
– en udforskning af levende fortællinger.
TOTAL! DANS! for børn / Ellen killsgaard
I forsøget TOTAL! DANS! er børnene frie til at bevæge sig rundt i rummet mellem danserene, spejle dansen eller blot observere.
Shakespeare // rikke Liljenberg
Et forsøg med Shakespeare - skuespillerens vej! Shakespeare - interactive & accessible!
Scenisk kropsmanipulation // arrieregarden
Teater Arrièregarden arbejder i forsøget "Scenisk kropsmanipulation" med udgangspunkt i en undren over menneskets grundlæggende tendens til at at ville ligne de mennesker, det omgiver sig med.
Hovedforsøg: Kitch
Forsøgsstationens hovedforsøg i 13/14 sætter fokus på Kitsch.
I hele december arbejder ca. 25 scenekunstnere med at undersøge, hvad der sker, hvis man konsekvent og vedholdende arbejder patetisk, banalt og sensationelt med scenekunst.
TALKBOX // ERIK POLD
LESSONS IN MELANCHOMANIA // KATRINE WEIGELT
FELIX // ALICE MARTUCCI
I forsøget Felix kommer vi til at bruge forskellige arbejdsmetoder. Udgangspunktet er et ønske om at udforske den spænding som findes mellem frihed og begrænsninger, mellem bevidste valg og tilfældighed og mellem regler og intuitioner.
RESPIRATION // LIV PFLUG
Projektet udspringer af et behov for at udforske teatrets potentiale for et nærvær, som kontrast til nutidens hurtige tempo og høje støjniveau. For at gøre dette, går vi helt tilbage til udgangspunktet for liv: inspiration – pause – ekspiration - pause
LIKE NOT LIKE // BÄCKVALL & ROSSIL
Et års uhæmmet og utæmmet kreativitet påvirket af, og delt med hele verden, kulminerer nu i et scenekunstnerisk eksperiment, hvor grænserne mellem scene og internetpublikum tværes ud i en helt ny slags skabende process.