SLIM

Spørgsmål: Kan man skrive et manuskript og spille et teaterstykke kønsog etnicitets neutralt?

SLIM er en performativ undersøgelse om identitetspolitik. Forsøget ser på hvor meget kan man gøre flydende i et stykke uden at det mister form? Hvordan spiller man en snegl, og hvordan bruger man det som et kinæstetisk billede og viewpoint både i krop, stemme og manuskript?

SLIM handler om flydende identitet, køn og flydende rum. SLIM handler om de spor vi efterlader, og spor der sætter sig inde i os, som rum vi bærer rundt på. SLIM er bygget op med brugen af det svenske kønsneutrale tredjepersons entalspronomen hen. Det er et bevidst valg ikke at give karaktererne navne, men i stedet kalde dem hen. Begge performere er defineret som HEN A og HEN B, og kan derfor spilles af alle køn og etniciteter. 

RAPPORT

HOLDET BAG

Maj Rafferty er uddannet dramaturg fra Aarhus Universitet og Goldsmiths University of London med udveksling på Freie Universität Berlin. Majs baggrund er oprindeligt indenfor film. Hen har igennem mange forskellige kunstneriske medier beskæftiget sig med køn og retten til rum. De seneste år i teatergruppen Vesterbro Kælderteater, hvor hen skriver manuskripter og instruerer samt er dagligt leder af gruppen.

 

Vanessa Nerea Moliné Petterson har en baggrund i fysisk scenekunst fra Akademiets linje for scenekunst og et mesterlæreforløb hos Finn Hesselager. Hun er karakterskuespiller og elsker at skabe roller ud fra hendes baggrund indenfor masker. Hun har bl.a. spillet med i site-specific forestillinger som En til tak og den kvindestærke humoristiske succes Kussesumpen, som spillede på Teatret Ved Sorte Hest og Kussesumpen 2, med opsætning på Aveny-T. Hun elsker at skabe og spille med i absurde komedier som forestillingen KATS – Borroughs has left the building, som hun var med til at opsætte, som medstifter af teaterkompagniet, Kompagniet Persona.

May Lifschitz har siden første rolle tilbage i 2015 i afgangsfilmen Sorte Måne gået til arbejdet som skuespiller med stor nysgerrighed og indlevelse. Efter 8 år med forskellige roller foran kameraet i b.la. Netflix serien Warrior Nun, DR serien Orkestret, børnefilmen Vildheks, og nyligst AppleTv+ serien Foundation, har hun i år for første gang kastet sig over de skrå brædder. Først med en devicet, interaktiv forestilling på Hamletscenen og nu med denne. Igennem sin karriere har hun arbejdet på at udvide grænserne for queer-repræsentation, i forbindelse med sin egen identitet som transkønnet kvinde.

Katya Quel er en Berlin-baseret kunstner. Quel dedikerer sin kunstneriske praksis til at udløse imaginære fortællinger sammenholdt med nutidige problemstillinger, alt sammen i en blanding af multimediematerialer. Katya udvisker relationer mellem forskellige områder af popkulturen også grænserne mellem østlige og vestlige kunstneriske tilgange

som skelnen mellem ord og penselstrøg, virkelighed og fantasy, design og kunst, og menneskeskabt kultur og natur.

Katrine Engell er uddannet som tekstilformidler. Hun har læst på Kunsthøjskolen i Holbæk og arbejdet med kunstformidling i ULK samt ST:ART Sydhavn. Hun arbejder selv som udøvende kunstner, og gør brug af forskellige medier til at skabe rum og paralleluniverser.


Coco Kocyigit
har en bachelor i kommunikation og har de sidste par år arbejdet med SoMe, kommunikation og eventplanlægning i forskellige organisationer, senest i udviklingplatformen ST:ART. Hun har for nyligt været produktionsleder på forestillingen Har du tjekket din navle, som spillede på Ubåden i august. Coco har derudover tidligere arbejdet som skuespiller.