Platform

Platform er en kunstnerisk erfaringsudveksling i ord og praksis af forsøgsprojekter, hvor vi forsøger at nå ind til kernen af den enkeltes forsøgsarbejde, men efterfølgende i et fælles plenum også søger at snakke om tendenser og større linjer.

Alle de deltagende får hver 40 min til at præsentere deres arbejde, hvilket kan gøres via fortælling og visning af billeder og film – er det muligt opfordrer vi deltagerne til at vise/inddrage tilhørerne i en praksis-øvelse fra forsøgsarbejdet, som kan udvide fortællingen i en sanselig retning.

Vi holder pause midt på dagen med suppe og brød.

 

 

Lotte og Øyvind

Kunstneriske ledere på Forsøgsstationen

Platform

Lørdag d. 9. december 2023 kl. 10 – 14.30 på Forsøgsstationen

Med præsentation af forsøg fra juni til december 2023.

Hvis du har lyst til at deltage, så meld dig til senest 5. december til forsoegsstationen@gmail.com

 

 

Maj Rafferty

SLIM – Kan man skrive et manuskript og spille et teaterstykke køns-og etnicitets neutralt?

Forsøg: 20.6.23 – 30.6.23

 

Lene Kreilgaard

Anoreksi; min bedste ven, min værste fjende – Hvordan undersøger vi fysikaliteten i spiseforstyrrelser baseret på autobiografisk materiale for at blotlægge og belyse de psykomotoriske rødder til kropsdysmorfi.

Forsøg: juni – august 23

 

Nina Hansen

Emotional Landscape – Hvordan kan jeg være konkret og gribe arbejdet an uden at fortabe mig i det foranderlige, kunne fastholde følelsen, gøre det tydelig, men stadigvæk levende i øjeblikket?

Forsøg: 24.8.23 – 30.11.23, hver torsdag.

 

Tim Matiakis

Us Us / Us Else / Else Us / Else Else – Hvordan skaber man et koreografisk værk med kinæstetisk empati som koreografisk princip?

Forsøg:4.9.23 – 10.9.23

 

 

 

 

 

 

 

Platform

Lørdag d. 8. juni 2024 kl. 10 – 14.30 på Forsøgsstationen

Med præsentation af forsøg fra januar til juni 2024.

Hvis du har lyst til at deltage, så meld dig til senest 5. juni til forsoegsstationen@gmail.com

 

 

Rafael Cannete Fernandez

If anything is not – How can we define, create and use holes as a compositional tool in the scene?

Forsøg: 7.12 23 -17.12.23

 

Kirstine Lindemann

Between Strings – Publikum og rummet – Hvordan kan vi udvide lydinstallationen, Between Strings, så den inkluderer et mobilt scenografisk element, som musikerne kan interagere med og som kan åbne rummet for – og relationen til – publikum?

Forsøg: 6.11.23 – 16.11.23

 

Max Wallmeier

Smooth Oscillator By meshing together our respective approaches, what new choreographic methods and physical practices can we generate that allow us to oscillate between multiple possible meanings?

Forsøg:

 

Maya Dalinsky

Ode to Alone – Experiments with solo practice, inspired by a desire to research and question: What is this solo practice that I have sustained for so many years, and where might it lead me if I invest in it more? 

Forsøg: 15.1.24 –28.1.24

 

Mira Noltenius

Beatrice Besøger Øer Begyndende med ’B’ – Hvordan kan jeg fysisk, stemme- og performancemæssigt arbejde med og udtrykke Begreberne: Bølger, Biodiversitet, Besmykke & Bokse, 4 Øer med ’B’ og sammensmelte arbejdet med billedkunst ud fra lag på lag/afhug efter afhug teknikker som hvis jeg skabte et maleri eller en skulptur.

Forsøg: 1.1.24 – 12.1.24

 

Sara Gebran

A Research on Art and Earth Jurisprudence – for The Forests Trial. – How to contribute to the task, to find a more horizontal representation of the relation between human and none-human actants in order to be more faithful to the style of action pursue by each exiting element in the world, hopw to do that while promoting greener forms of human culture?

Forsøg: 6.5.24 – 12.5.24

 

Ellen Kilsgaard

Det Øjet Ikke Ser. – Hvordan kan vi arbejde med alle andre sanser end synet og skabe et musisk/koreografisk værk, der også er tilgængeligt for blinde?

Forsøg: 29.4.24 -30.4.24 og 1.5.24 -2.5.24

 

Ottavia Catenacci 

YOUR HEART OUT – How can fandom – as the movement between the fan and the idol, as practices of worship, and as a vent – outburst and become dance and a place of sharing?

forsøg: 18.3.24 -31.3.24

 

Nadja Mattioli

TENDER-a research into caring choreographies How can care be translated into movement and choreography, both in relation to the performers and the audience/participants?

27.11.23 – 10.12.23 og foråret 24

 

Kristian Refslund
Abrupt disorientation of the selfJeg vil forsøge at beskrive det fysiske stadie af at være mellem to steder i livet eller stadier i kroppen eller tanker osv. Osv.

Forsøg: 29.4.24 – 5.5.24