“Skuespilleren og über-marionetten”
Det er en undersøgelse af skuespillerens og marionetteatrets sceniske udtryk og sammensmeltning af begge former til et nyt scenisk udtryk.
EARTH YEAR
Earth Year 2016 - Ligger der en bestemt opfattelse af tid i det europæiske drama, en kronologisk tidsopfattelse, som underbygger og afspejler de økonomiske forestillinger om vækst, fremskridt og identitet?
Kvarterløft
Med udgangspunkt i byfornyelsen af Vesterbro undersøges begrebet fornyelse i forhold til by, hjem og identitet. Forsøget laves af Teater 1760. Det ledes af Ida Kenskov.
V Figurines
Hvad deler kvinder, og på hvilke måder kan vi styrke og forstå os selv og hinanden på?
Hvilke øvelser i empati findes der gennem vejrtrækning, kontakt, lyd og bevægelse?
DAILY DANCE
En ugentlig træningsgruppe og kropslig tænketank. Udvikling af sanselig dansepraksis.
Forsøg udført af Ellen Kilsgaard, Anu Rajala-Erkut, Birgitte Lundtoft og Rosa Isaldur.
QUIET
En undersøgelse af en scenekunstnerisk introvert udtryksform.
Forsøg udført af instruktør Nina Kareis, komponist/teatermager Pete Livingstone og scenograf Julie Forchhammer, Livingstones Kabinet.
“Hjem” af Boaz Barkan og Seimi Nørregaard
Forsøg "Hjem" af Boaz Barkan og Seimi Nørregaard
Livingstones Kabinet “Random Performance Game”
Livingstones Kabinet "R.P.G" (Random Performance Game).
Bacchanter XO
I 1996 spillede tre skuespillere og fysiske performere sammen i Anne-Lise Gabolds forestilling ”Bakkantinderne” af Euripides.
I august 2015 stod Angelina Watson sammen med de to andre skuespillere for forsøget ”Bacchanter XO”.
Forsøget var en undersøgelse af, om mange års arbejde med Suzuki-metoden og Nadine Georges stemmetræning er lagret i den fysiske hukommelse.
lystest
Lys
“Story Play”
Forsøget "Story Play" handler om udvikling af mundtlige fortællinger som scenekunstneriske udtryk i en ikke-konkurrerende kontekst.
“Second Skin Experiment”
Forsøget "Second Skin Experiment" tager udgangspunkt i idéen om dukken som en anden hud